söndag 9 januari 2011

Debut på Lidl


För ett par veckor sedan öppnades Lidl i området där jag bor. Har aldrig tidigare varit inne i en Lidl-butik. Butiken öppnade strax före jul men det har bara inte blivit av att jag provat Lidl. Men så idag tog jag tag i det hela. Lidldebuten skulle ske.

En aning nervös klev jag in. Det är ändå en tysk butikskedja så lite nervös får man allt vara, den tyska disciplinen har jag stött på i Tyskland men även på andra ställen där tyska turister dykt upp. Tyskar brukar för övrigt vara på alla ställen man kan tänkas semestra på. Men vem är jag att döma tyskar, vår släkt har en del tyskt blod även om rätt mycket försvann i andra världskriget. Nåväl, när jag väl kommit in i butiken så måste jag erkänna att jag är positivt överraskad. Skapligt utbud, välordnat och rätt bra priser. Det enda negativa var att en mycket stor andel av kunderna var på extraprisjakt vilket gjorde att det var lite svårt att få överblick över butiken. Men det är väl inte Lidls fel att en del kunder inte kan uppföra sig, så betyget måste ändå bli bra, godkänt +. Kanske blir det ett nytt besök på Lidl i framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar