söndag 2 januari 2011

2011 - nytt år, nya händelser

Ja, så var det dags att vända blad. Ett nytt år står för dörren. Bort med året som varit och det senaste året är det bara att glömma. Allt har väl inte varit misslyckat men det är mycket som inte blivit som det var tänkt om jag hade fått bestämma.

Några större nyårslöften tänker jag inte publicera men mycket skall bli annorlunda 2011 jämfört med 2010. En sak jag verkligen har tänkt på ett längre tag och som jag skall ta tag i under det närmaste året är att seriöst se mig om efter ett nytt jobb. Mitt nuvarande arbete är inte dåligt på något sätt men jag har varit på samma arbetsplats länge nu och jag känner att jag behöver miljöombyte, motivationen blir inte bättre med tiden. För att jag skall byta arbete krävs det främst att jag hittar ett jobb som känns mer intressant och utvecklande än mitt nuvarande. Att byta jobb är ett stort och viktigt steg, så det måste verkligen kännas rätt. Jag är ganska försiktig när det gäller förändringar även om jag jobbar på att bättra mig. När det gäller lönefrågan så kan jag acceptera en liknande lön som min nuvarande men då krävs det verkligen att jobbet i fråga är ett rejält lyft, i annat fall kommer mina löneanspråk bli högre.

Sen måste jag bli bättre på att ta för mig i livet och där har jag redan utvecklats under hösten och det skall jag fortsätta med. Jag skall också försöka att ta bättre hand om mina nära och kära under året som kommer.

Ser man på, lite nya ambitioner blev det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar