onsdag 29 december 2010

Mitt i Tågkaoset, del 3!

...så kom vi på det väntande tåget. Vi gick igenom ett par vagnar som överraskande nog var fullsatta. Nu var det tre tågs passagerare som skulle samsas på ett tåg. Vi gick igenom bistrovagnen och där satt en äldre gentleman avslocknad med en flaska vin på bordet framför sig. Kanske var det hans sätt att hantera den uppkomna situationen på. Efter ett par vagnar hittade vi faktiskt lediga sittplatser där vi slog oss ner. Det visade sig att vårt nya tåg "bara" var fem timmar försenat, lyckoostar.

Efter att vi satt oss ner kom allt fler passagerare på från vårt evakuerade tåg på. Rätt så många hittade inte några sittplatser utan de fick sitta i gången på golvet. Som genom ett under rullade vårt nya tåg igång och vi satte fart mot Stockholm. Jag somnade omgående och men vaknade till i Katrineholm där mannen från Borlänge skulle av. Jag önskade lycka till och somnade till igen. Nästa gång jag vaknade var när folk började plocka ihop sina ägodelar inför ankomsten till Stockholm. Jag steg en aning trött och sliten av på Stockholm C och skyndade ner till tunnelbanan vid femtiden på morgonen. Väl nere i T-banan visade det sig att tågen började gå efter sex. En timma till med ny väntan var jag inte sugen på. Begav mig upp i gångarna på jakt efter en taxi. Det var tydligen inte bara jag som försökte skaffa en taxi. Kön var lång så jag gick upp mot Klarebergsviadukten där de flesta taxi bilarna svänger in mot Centralen. Efter någon minut svängde en svart Audi in och den stannade till min stora glädje.

Sen begav sig bilen norrut mot Lahäll. Det blev dyrt men jävlar vad nöjd jag var när jag kröp ner i en varm säng. Det tog inte många sekunder innan jag somnade. Efter sex timmars sömn och en dusch var jag redo att fira jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar